keskiviikko 7. tammikuuta 2015

Laskutuspäivä

Kärmes hampaissa.
Ette kyllä usko mutta meidän lattialta löytyi kärmes. Tai ei se ollut ihan oikea käärme, sellainen naru vaan. Ei se haittaa vaikkei se ollut ihan oikea, näytin sille heti kuka täällä määrää. Annoin sille sellaisen opetuksen että uskoo, meidän lattialla ei kärmekset luikertele kun on mun vahtivuoro.

Kärmeksen lisäksi löysin rotan ja villisian. Niille molemmille tuli kärmeksen kanssa sama kohtalo. Ei se kovan metsästäjän elämä ole helppoa mutta jonkun sitäkin on elettävä. Olen vapaaehtoinen. Kyllä iskäkin vähän malliksi näytti miten sikaa käsitellään. Mun iskän on hurjan taitava kesyttämään sikoja. Kärmes, rotta ja villisika on nyt kuritettuna piilossa mun punkan takana. Jos ne yhtään yrittää vallotella lattioita niin näytän niille heti kuka täällä on kuningas. Mä oon kuulemma oikea rohkelikko.



Kävin tänään ulkoileassa kun ei ollut kovin kylmä. Ihan ensin tökkäsin koko naaman lumikinokseen koska ajatus oli mainio mutta ei sittenkään tuntunut kauhean kivalta. Lumipesun jälkeen juoksin ympyrää 10 kierrosta, pissasin ja katselin nahkista josko se riittäisi ulkoiluksi. Ilmeisesti ulkona käymisen tarkoitus on juosta kovaa ja käydä pissalla, koska se kehui mua ja päästi takaisin sisälle. Ihmeellisiä odotuksia noilla ihmisillä, mistä niistä kaikista ottaa selvää. Ei se itsekkään juossut tai pissannut, katseli vaan hölmön näköisenä kun mulla oli kivaa.

Laita katos numero tähän kohtaan niin laskutus on oikein.
Jutta oli kateissa koko päivän. Se oli kuulemma jossain koulutuksessa. Ilmeisesti ihmisetkin tarvitsee koulutusta. Sitten se tuli kotiin ja alkoi tekemään jotain ihmeen läksy juttuja. Me iskän kanssa päätettiin auttaa sitä kun sillä oli jotain laskutus tehtäviä. Näytettiin oikein kädestä pitäen miten niitä laskutuksia lasketaan. Jutta oli kovasti tyytyväinen kun me iskän kanssa autettiin sitä, se ei muuten olisi koskaan selvinnyt niin vaikeista tehtävistä. Jakolaskut olikin meille iskän kanssa aika helppoja. Kolmella jakaminen menee iskän mukaan raksuissa näin: Sulle, mulle, mulle. Ja sitte aloitetaan alusta. Niin ne jakautuu korrektisti kolmeen.


Jännä paikka. Voisin vähän autella.
Sitten mulla olikin jo uudet kiireet. Hanna laitteli jotain ihmeen tiskijuttuja. Sillä on sellainen kaappi mistä se siirtelee astioita toiseen kaappiin. Mä menin varmuuden vuoksi siihen luukulle tutkimaan ja katsoin että varmasti kaikki tiskaukset menee oikeille paikoilleen.

Kyllä mä yritin vähän lähempääkin tarkastella mutta jostain syystä sinne kaappiin ei kuulemma saa mennä sisälle. Oli siellä mielenkiintoisia juttuja ja olisin halunnut vähän tarkemminkin tutkia.

En kyllä ymmärrä mikä tuonkin homman tarkoitus oli. Ensin siirretään astiat kaapista pois ja sitten laitetaan astioita kaappi täyteen ja lopuksi sieltä kuuluu loisketta ja surinaa. Tätä voidaan tutkia vielä lisää.



Kaikki päivän tapahtumat ei aina oo ihan sieltä mukavimmasta päästä. Esimerkiksi tänään käytiin pesulla. Hyi hitsi että oli sitten märkää vettä. Se meni kainaloon ja turkin läpi. Ihan höpsöltä tuntui. Mukavinta kyllä noissa pesu jutuissa on se kun kuivatellaan pyyhkeen sisällä sylkyssä. Siinä on mukava ja lämmin olla. Sitä turkin kastelua voisi olla vähän vähemmän mutta sylissä oon aina valmis olemaan varsinkin jos rapsutellaan.

Tänään saikin ruokaa. Ihan kun en olis koskaan ennen saanut, oli niin kova nälkä. Siis joka kerralla oli kova nälkä kun sai ruokaa.


Tirsat välillä iskän kanssa. Sit jaksaa taas.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti